زلنسکی: درگیری با روسیه در بهار اوج می گیرد-راهبرد معاصر
انگلیس دادگاه لاهه را بر سر رژیم صهیونیستی به چالش می‌کشد ایران: در صورت حمله به لبنان مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز است رویترز: آمریکا تاکنون 27 هزار بمب و موشک به اسرائیل داده است بایدن: با یک دیوانه مناظره کردم/ ترامپ دروغ می‌گفت عملیات موفق رزمندگان فلسطینی با استفاده از موشک اف-16 رایزنی تلفنی باقری و لاوروف درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای ادعای آژانس درباره نصب آبشارهای سانتریفیوژ جدید در فردو درخواست آلمان از ایران برای کمک به جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه حجاج ایرانی رای دادند گوترش: از عملکرد خود و سازمان ملل رضایت ندارم الهام علی‌اف پارلمان جمهوری آذربایجان را منحل کرد گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه عربستان سعودی رسانه اسرائیلی: جنگ با حزب‌الله به این زودی ها آغاز نمی‌شود باقری: کانادای مدعی دموکراسی اجازه برگزاری انتخابات ایران را نداد واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه نماینده آمریکا درباره انتخابات ایران

زلنسکی: درگیری با روسیه در بهار اوج می گیرد

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد مردم این کشور باید بتوانند ۳ ماهه زمستان را در نبرد با روسیه تحمل کنند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۱۶۲۴۳۰

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از واشنگتن اگزمینر، رئیس جمهور اوکراین معتقد است جنگ میان این کشور و روسیه به بهار سال آینده میلادی خواهد کشید.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که جنگ میان کی یف و مسکو در طول زمستان ادامه خواهد داشت و در بهار سال آینده بار دیگر اوج می‌گیرد.

در حالیکه مردم اوکراین با بحران سوخت و تأمین برق در میانه فصل سرما دست و پنجه نرم می‌کنند، رئیس جمهور این کشور از از سربازان و شهروندان خود خواست تا زمستان را تحمل کنند.

زلنسکی نیروهای روسیه را به تلاش مذبوحانه برای تصرف باخموت، شهری در شرق منطقه دونباس متهم کرد.

وی در نطق ویدئویی شبانه خود از مردم این کشور خواست تا ۹۰ روز آینده (۳ ماهه زمستان) با هم متحد شوند. زیرا به گفته وی، اوکراین در تلاش است تا زیرساخت‌های انرژی تخریب شده توسط روسیه را بازسازی کند.

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود آورد که دشمن واقعاً امیدوار است از زمستان علیه اوکراین استفاده کند. به اعتقاد زلنسکی سرما و سختی زمستان بخشی از ابزار روسیه علیه اوکراین است.

زلنسکی در این باره تاکید کرد: مهم نیست چقدر سخت است، باید هر کاری انجام دهیم تا این زمستان را تحمل کنیم. و ما تحمل خواهیم کرد. تحمل این زمستان دفاع از همه چیز است.

این اظهارات در حالی عنوان شد که بی تمایلی رئیس جمهور اوکراین به مذاکره یکی از دلایل طولانی شدن جنگ در این کشور است.

«جان کربی»، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا بر این باور است که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در شرایط کنونی آمادگی گفت‌وگو با روسیه برای حل‌وفصل بحران اوکراین را ندارد./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده